Mosás

A legegyszerűbbnek az tűnt, ha a mosást reformálom meg. Az elsők között rendeltem mosószódát (Na2CO3), egy sokoldalúan felhasználható mosó- és tisztítószert, öt kilót kétezer forintért, ezelőtt három hónappal. És bár szinte minden tisztításhoz használok belőle, még mindig megvan a harmada-negyede.

A mosógépbe is teszek két evőkanálnyit, mert oldja a zsíros szennyeződéseket és a makacsabb foltokat, és lágyítja a vizet. A mosódió és a mosószóda nekem nagyon bevált páros. Kezdetben mosóparfümöt vettem a ruhák öblítésére, de azóta áttértem az 1 dl ecet és 10 csepp illóolaj kombinációra. Így még az az izgalom is megvan, hogy minden mosás más illatú lehet.

Ma tanultam, hogy a nátrium-perkarbonát kitisztítja a foltokat, ha 2/3 vödör langyos/hideg vízbe 1 evőkanállal éjszakára beáztatom. A foltokat kiszedi, a színt meghagyja. De a szódabikarbónás dezodorral használt felsőt nem lehet beleáztatni, mert hónaljnál kiszedi a színes ruha színét. És mosógépbe sem ajánlatos tenni, mert a forró víz hatására mosószódára bomlik, és elvész a hatása. Mivel ezt még nem tapasztaltam, visszatérek rá.